Beneficiile unei diete cu fructe și legume bio

Vrei să scapi de kilogramele în plus și să-ți detoxifici organismul? Înseamnă că ești în căutare de sfaturi și diete, să știi cum mănânci ca la carte și să obții trupul mult visat. Toate bune și frumoase, dar ce să alegi dintre zecile de sugestii și recomandări? Iată care sunt beneficiile unei diete cu fructe și legume bio, potrivite pentru orice anotimp:

Beneficiile unei diete cu fructe și legume bio

Sursa foto: https://www.piqsels.com/en/public-domain-photo-zkudj

Mănânci mai sănătos și mai gustos

Știi deja că trebuie să incluzi legume și fructe în meniu și să renunți la grăsimi, dulciuri și produse făinoase. Reține însă un detaliu important: alimentele vegetale bio și produsele animale obținute în regim ecologic sunt mai bogate în vitamine, minerale și oligoelemente.

Găsești fructe și legume bio în București, ca să mănânci mai sănătos și mai gustos. Citește cu atenție etichetele produselor ca să afli varietatea și soiurile cultivate, natura solului, care au fost condițiile climatice ale recoltelor respective.

O să constați că în fructe și legume bio se regăsește o cantitate de apă mai redusă decât în produsele obișnuite, deci sunt mai consistente și mai sățioase. Acest lucru asigură un aport mai mare de nutrienți și o digestie mai bună, ceea ce este esențial pentru reușita unei diete.

Beneficiezi de toată gama de nutrienți și vitamine

Dacă alegi să consumi fructe și legume bio vei oferi organismului tău mai mulți antioxidanți, o cantitate mai mare de vitamine C și E. În plus, beneficiezi de complexul de vitamine B (acid folic, riboflavina, niacina, vitamina B6), betacaroten, luteina și alți fitonutrienți.

Pe lângă vitamine, în legume și fructe bio găsești substanțe nutritive precum minerale (magneziu, potasiu, fier), electroliți și fibre. Datorită faptului că aceste vegetale sunt cultivate cu grijă, fără folosirea unor îngrășăminte chimice și substanțe dăunătoare, calitățile lor nutritive sunt mult mai bune, iar vitaminele sunt mai ușor asimilate de organism.

Slăbești fără să te înfometezi

Alege fructe și legume bio pentru dieta pe care o urmezi, ca să slăbești fără să te înfometezi. Aceste alimente au un conținut bogat de fibre, și astfel reușesc să mențină senzația de sațietate, ajută la stabilizarea glicemiei și asigură un nivel crescut de energie.

Ai grijă să asiguri un echilibru nutrițional, astfel încât meniul zilnic să cuprindă toate grupele alimentare și să se bazeze pe calitate, nu pe cantitate. Ai nevoie de proteine, carbohidrati, grasimi, vitamine și săruri minerale pentru ca organismul tău sa funcționeze normal și să te bucuri de o bună calitate a vieții.

Atunci când îți planifici meniul, respectă regulă a proporțiilor pentru fiecare masă:

  • 2/3 din farfurie să reprezinte legume sau fructe bio. Poți să le mănânci crude, fierte, gătite la abur sau preparate la cuptor;
  • 1/3 să fie proteine slabe în grăsimi, precum carnea de pește, curcan, pasăre, ouă sau produse lactate ca brânză de vaci, caș, iaurt.

Ca să adaugi savoare preparatelor adaugă puțin ulei de măsline, suc proaspăt de lămâie, 2-3 migdale.

Găsești proteine și în alimente de origine vegetală. Cele mai indicate sunt leguminoase bio, precum linte, fasole, mazăre, năut sau quinoa.

Consumă legume ca sparanghel, avocado, broccoli, morcovi, țelină, sfeclă, roșii, salată verde, ciuperci, bame, ardei, spanac sau dovlecei zucchini.

Alege fructe precum mere, pere, prune, pepene galben, cireșe, grapefruit, kiwi, nectarine, portocale sau piersici.

Dacă simți nevoia de o gustare între mese, consumă porții mici de nuci, migdale crude, alune caju sau arahide.

Respectă aceste recomandări și bucură-te de beneficiile unei diete cu fructe și legume bio, pentru un stil de viață sănătos, un tonus bun și o siluetă așa cum îți dorești!

Lasă un comentariu...

*